Василівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів

Каховської районної ради Херсонської області

 

СХВАЛЕНО

на засіданні

педагогічної ради

(протокол 

від 11.06.2018 р. № 9 )

 

 

ЗАТВЕРДЖЕНО

Директор Василівської ЗОШ І-ІІІ ступенів

_________О.В.Мельниченко

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ОСВІТНЯ ПРОГРАМА

ПОЧАТКОВОЇ ЗАГАЛЬНОЇ ОСВІТИ

(1-2 класи)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2018 р.

 

 

 

 

 

ЗМІСТ

 

Загальні положення

Розділ 1. Призначення школи та засіб його реалізації.

Розділ 2. Опис "моделі" випускника школи.

Розділ 3. Цілі та задачі освітнього процесу школи.

Розділ 4. Навчальний план та його обґрунтування.

Розділ 5. Особливості організації освітнього процесу та застосовуваних у ньому педагогічних технологій.

Розділ 6. Показники (вимірники) реалізації освітньої програми.

Розділ 7. Програмно-методичне забезпечення освітньої програми.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Загальні положення освітньої програми
закладу
загальної середньої освіти І ступеня

 

 

Освітня програма І ступеня Василівської ЗОШ І-ІІІ ступенів для                1-2 класів  розроблена на виконання Закону України «Про освіту» та постанови Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 № 87 «Про затвердження Державного стандарту початкової освіти», наказу МОН України від 21.03.2018 №268 «Про затвердження типових освітніх та навчальних програм для 1-2-х класів».

Освітня програма початкової освіти, розроблена авторським колективом Р.Б.Шияна, окреслює підходи до планування й організації закладом освіти єдиного комплексу освітніх компонентів для досягнення учнями обов’язкових результатів навчання, визначених Державним стандартом початкової загальної освіти.

Початкова освіта здобувається, як правило, з шести років (відповідно до Закону України «Про освіту»).

Особи з особливими освітніми потребами можуть розпочинати здобуття базової середньої освіти за інших умов.

Освітню програму укладено за такими освітніми галузями:

 мовно-літературна - включає українську мову та літературу, іноземну мову (англійська);

 математична - спрямована на формування математичної та інших ключових компетентностей; 

 природнича - має на меті формування компетентностей в галузі природничих наук, основи наукового світогляду, становлення відповідальної  природоохоронної поведінки   у навколишньому світі;

 технологічна -  формування компетентностей в галузі техніки і технологій, здатності до зміни навколишнього світу засобами сучасних технологій;

 інформативна - формування інформаційно-комунікаційної компетентності,  здатності до розв’язання проблем з використанням цифрових пристроїв  для розвитку,  самовираження,   здобуття навичок безпечної  діяльності в інформаційному суспільстві;

 соціальна і здоров’язбережувальна - формування соціальної компетентності, активної громадянської позиції, підприємливості, розвиток самостійності, застосування моделі здорової та безпечної поведінки, збереження власного здоров’я та здоров’я інших;

 громадянська та історична - формування громадянської та інших компетентностей,  готовності до змін шляхом осмислення зв’язків між минулим і сучасним життям, активної громадянської позиції, набуття досвіду життя в соціумі з урахуванням демократичних принципів;

 мистецька - формування цінностей у процесі пізнання мистецтва та художньо-творчого самовираження, поваги до національної та світової мистецької спадщини;

 фізкультурна - формування   мотивації   до занять фізичною культурою і спортом для забезпечення гармонійного фізичного розвитку,  вдосконалення життєво необхідних рухових умінь та навичок.

Мовно-літературна освітня галузь  реалізується через предмети: українська мова, українська література, іноземна мова(англійська). Математична освітня галузь через предмет – математика. Природнича, громадянська, історична та мистецька реалізується через інтегрований предмет – я досліджую світ.

Логічна послідовність вивчення предметів розкривається у відповідних навчальних програмах.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Розділ 1. Призначення школи та засіб його реалізації

 

Василівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Каховської районної ради Херсонської області здійснює свою діяльність на підставі ст.53 Конституції України, Законів України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення», постанов Кабінету Міністрів України від 27.08.2010 р. №778 «Про затвердження Положення про загальноосвітній навчальний  заклад», від 20.04.2011 р. №462 «Про затвердження Державного стандарту початкової загальної освіти», «Державних санітарних правил і норм влаштування, утримання загальноосвітніх навчальних закладів та організації навчально-виховного процесу» ДСанПіН 5.5.2.008-01, власного Статуту, забезпечує одержання учнями загальної середньої освіти на рівні Державних стандартів.

     У відповідності до чинного законодавства заклад здійснює освітній процес відповідно до рівнів загальноосвітніх програм трьох ступенів освіти:

I ступінь - початкова загальна освіта(1-4 класи);

II ступінь - основна загальна освіта(5-9 класи);

III ступінь - середня (повна) загальна освіта(10-11 класи).

         Початкова освіта – це перший рівень повної загальної середньої освіти, метою якого є всебічний розвиток дитини, її талантів, здібностей, компетентностей та наскрізних умінь відповідно до вікових та індивідуальних психофізіологічних особливостей і потреб, формування цінностей та розвиток самостійності, творчості, допитливості, що забезпечують її готовність до життя в демократичному й інформаційному суспільстві, продовження навчання в основній школі.

Початкова освіта передбачає поділ на два цикли – 1–2 класи і 3–4 класи, що враховують вікові особливості розвитку та потреб дітей і дають можливість забезпечити подолання розбіжностей у їхніх досягненнях, зумовлених готовністю до здобуття освіти.

         Основним засобом реалізації призначення школи є засвоєння учнями обов'язкового мінімуму змісту загальноосвітніх програм, що спрямовані на:

-         формування в учнів сучасної наукової картини світу;

-         виховання працьовитості, любові до природи;

-         розвиток в учнів національної свідомості;

-         формування людини та громадянина, яка прагне вдосконалення та перетворення суспільства;

-         інтеграцію особистості в систему світової та національної культури;

-         адаптацію особистості до життя в суспільстві;

-         виховання громадянськості, поваги до прав і свобод людини, поваги до культурних традицій та особливостей інших народів в умовах багатонаціональної держави;

-         створення основи для усвідомленого відповідального вибору та наступного освоєння професійних освітніх програм;

-         формування потреби учнів до самоосвіти, саморозвитку, самовдосконалення.

 

 

 

 

Розділ 2. Опис "моделі" випускника школи

 

Зберігаючи наступність із дошкільним періодом дитинства, початкова школа забезпечує подальше становлення особистості дитини, її фізичний, інтелектуальний, соціальний розвиток; формує здатність до творчого самовираження, критичного мислення, виховує ціннісне ставлення до держави, рідного краю, української культури, пошанування своєї гідності та інших людей, збереження здоров’я.

         Випускник І ступеня володіє такими компетентностями:

1) громадянська компетентність - здатність людини активно, відповідально та ефективно реалізовувати права та обов’язки з метою розвитку демократичного суспільства;

2) ключова компетентність - спеціально структурований комплекс якостей особистості, що дає можливість ефективно брати участь у різних життєвих сферах діяльності і належить до загальногалузевого змісту освітніх стандартів;

3) комунікативна компетентність - здатність особистості застосувати у конкретному спілкуванні знання мови, способи взаємодії з навколишніми і віддаленими людьми та подіями, навички роботи у групі, володіння різними соціальними ролями;

4) міжпредметна компетентність - здатність учня застосувати щодо міжпредметного кола проблем знання, уміння, навички, способи діяльності та ставлення, які належать до певного кола навчальних предметів і предметних галузей;

5) міжпредметні естетичні компетентності - здатність орієнтуватися в різних сферах життєдіяльності, що формується під час опанування різних видів мистецтва. Предметними мистецькими компетентностями, у тому числі музичними, образотворчими, хореографічними, театральними, екранними, є здатність до пізнавальної і практичної діяльності у певному виді мистецтва;

6) предметна компетентність - освоєний учнями у процесі навчання досвід специфічної для певного предмета діяльності, пов’язаної з набуттям нового знання, його перетворенням і застосуванням;

7) предметна математична компетентність - особистісне утворення, що характеризує здатність учня (учениці) створювати математичні моделі процесів навколишнього світу, застосовувати досвід математичної діяльності під час розв’язування навчально-пізнавальних і практично зорієнтованих задач;

8) предметна природознавча компетентність - особистісне утворення, що характеризує здатність учня розв’язувати доступні соціально і особистісно значущі практичні та пізнавальні проблемні задачі, пов’язані з реальними об’єктами природи у сфері відносин "людина - природа";

9) соціальна компетентність - здатність особистості продуктивно співпрацювати з різними партнерами у групі та команді, виконувати різні ролі та функції у колективі.

Спільними для всіх ключових компетентностей є такі вміння: читання з розумінням, уміння висловлювати власну думку усно і письмово, критичне та системне мислення, творчість, ініціативність, здатність логічно обґрунтовувати позицію, вміння конструктивно керувати емоціями, оцінювати ризики, приймати рішення, розв'язувати проблеми, співпрацювати з іншими особами.

Випускник 1 класу вміє сприймати, аналізувати, інтерпретувати усну інформацію та використовувати її в різних комунікативних ситуаціях, вміє самостійно вибирати й опрацьовувати літературні тексти різних видів, висловлювати своє ставлення до прочитаного, має повноцінні навички письма, виконання арифметичних дій, розрізнення геометричних фігур за їх істотними ознаками, вміє знаходити інформацію, взаємодіяти з іншими через мистецтво в середовищі, ініціативний та активний у процесі рухливих ігор.



 

 

Розділ 3. Цілі та задачі освітнього процесу школи.

Цілі та задачі освітнього обумовлені "моделлю" випускника, призначенням і місцем школи в освітньому просторі села, району, області. Всі завдання направлені на виконання основної місії школи «створення оптимальних психолого-педагогічних умов  для  самореалізації та індивідуального розвитку особистості».

Перед школою поставлені такі цілі освітнього процесу:

·         забезпечити засвоєння учнями обов'язкового мінімуму змісту початкової освіти на рівні вимог державного освітнього стандарту;

·         гарантувати наступність освітніх програм усіх рівнів;

·         створити основу для адаптації учнів до життя в суспільстві, для усвідомленого вибору та наступного засвоєння професійних освітніх програм;

·         формувати позитивну мотивацію учнів до навчальної діяльності;

·         забезпечити соціально-педагогічні відносини, що зберігають фізичне, психічне та соціальне здоров'я учнів;

·         виховувати працьовитість, любов до природи, громадянськість, повагу до прав і свобод людини, до культурних традицій та особливостей інших народів в умовах багатонаціональної держави;

·         формувати людину та громадянина, який прагне вдосконалення та перетворення суспільства,  загальну культуру особистості, адаптацію особистості до життя в суспільстві;

·         формувати потребу учнів до самоосвіти, саморозвитку, самовдосконалення;

·         дотримання працівниками, учнями правил безпеки життєдіяльності та охорони праці.

Відповідно до мети та загальних цілей, окреслених у Державному стандарті, визначено завдання, які має реалізувати вчитель у рамках кожної освітньої галузі. Результати навчання повинні робити внесок у формування ключових компетентностей учнів.

 

 

 

 

Розділ 4. Навчальний план та його обґрунтування

 

Навчальний план передбачає реалізацію освітніх галузей Базового навчального плану Державного стандарту через окремі предмети. Вони охоплюють інваріантну складову, сформовану на державному рівні, та варіативну, у якій передбачено додаткові години на вивчення предметів інваріантної складової, курси за вибором, індивідуальні та групові заняття, консультації.

Навчальний план на 2018/2019  н.р.  складений відповідно до наказу МОН України від 21.03.2018 №268 «Про затвердження типових освітніх та навчальних програм для 1-2-х класів».

Загальний обсяг навчального навантаження для учнів 1-2-х класів закладів загальної середньої освіти складає: для 1 класу –                              805 годин/навчальний рік, для 2 класу – 875 годин/навчальний рік.

При визначенні гранично допустимого навантаження учнів ураховані санітарно-гігієнічні норми та нормативну тривалість уроків у 1 класі – 35 хв, у 2 класі – 40 хвилин.

Розподіл навчальних годин за темами, розділами, вибір форм і методів навчання вчитель визначає самостійно, враховуючи конкретні умови роботи, забезпечуючи водночас досягнення конкретних очікуваних результатів, зазначених у програмі.

Години фізичної культури не враховуються при визначенні гранично допустимого навантаження учнів.

Поділ класів на групи здійснюється при викладанні «Інформатика» у              1-2 класах згідно з вимогами нормативів наповнюваності, затвердженими наказом Міністерства освіти і науки України від 20.02.02 № 128 «Про затвердження Нормативів наповнюваності груп дошкільних навчальних закладів (ясел-садків) компенсуючого типу, класів спеціальних загальноосвітніх шкіл (шкіл-інтернатів), груп продовженого дня і виховних груп загальноосвітніх навчальних закладів усіх типів та порядку поділу класів на групи при вивченні окремих предметів у загальноосвітніх навчальних закладах» (22 учні). 

Враховуючи  особливості організації освітнього процесу та індивідуальних освітніх потреб учнів, особливості регіону, рівень навчально-методичного та кадрового забезпечення закладу, навчальний час, передбачений на варіативну складову, може бути використаний на предмети освітніх галузей, на проведення індивідуальних консультацій та групових занять.

Для  забезпечення  загальноосвітнього  розвитку  учнів,  їхньої  загальної  мовленнєвої  культури,  для  збереження  високого  рівня  мовного  спілкування,   з метою  якісного виконання програми з української мови визначити предмет варіативної складової та години на її вивчення: українська мова у 1 класі - 1 год.

     Гранична наповнюваність класів встановлюється відповідно до Закону України "Про загальну середню освіту".

   Освітня програма може мати корекційно-розвивальний складник для осіб з особливими освітніми потребами. Для дітей з особливими потребами тривалість здобуття початкової освіти може бути подовжена.

Враховуючи інтегрований характер компетентності, у процесі реалізації Типової освітньої програми або Освітніх програм рекомендується використовувати внутрішньопредметні і міжпредметні зв’язки, які сприяють цілісності результатів початкової освіти та переносу умінь у нові ситуації.

Вимоги до дітей, які розпочинають навчання у початковій школі, мають враховувати досягнення попереднього етапу їхнього розвитку.

Період життя дитини від п’яти до шести (семи) років (старший дошкільний вік) визначається цілісною зміною її особистості, готовністю до нової соціальної ситуації розвитку. Пріоритетом цього процесу є формування і розвиток базових особистісних якостей дітей: спостережливості, допитливості, довільності поведінки, міжособистісної позитивної комунікації, відповідальності, діяльнісного і різнобічного освоєння навколишньої дійсності та ін. Потенційно це виявляється у певному рівні готовності дитини до систематичного навчання – фізичної, соціальної, емоційно-ціннісної, пізнавальної, мовленнєвої, творчої.

Навчальний план зорієнтований на роботу початкової школи за 5-денним навчальними тижнем.

 

Робочий навчальний план

Василівської ЗОШ  І  ступеня

з українською мовою навчання

1 клас

(наказом МОН України № 268 від 21.03.2018  "Про затвердження типових освітніх та навчальних програм для 1-2-х класів закладів загальної середньої освіти"авторський колектив учасників проекту «Нова українська школа – 2», додаток 1)

 

Навчальні предмети

Кількість годин на тиждень у класах

1

2

 

 

 

Українська мова

5

5

 

 

 

Іноземна мова

2

3

 

 

 

Математика

3

3

 

 

 

Я досліджую світ*

7

8

 

 

 

Мистецтво**

2

2

 

 

 

Фізична культура ***

3

3

 

 

 

Усього

20+3

21+3

 

 

 

Додаткові години на вивчення предметів інваріантної складової, курсів за вибором, проведення індивідуальних консультацій та групових занять

1

1

 

 

 

Гранично допустиме тижневе навчальне навантаження на учня

20

22

 

 

 

Сумарна кількість навчальних годин інваріантної і варіативної складових, що фінансується з бюджету (без урахування поділу класів на групи)

23

25

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Розділ 5. Особливості організації освітнього процесу та застосовуваних у ньому педагогічних технологій

 

Освітній процес у закладі освіти організовується в межах навчального року, що розпочинається у День знань – 1 вересня і закінчується не пізніше 1 липня наступного року. Тривалість навчального року складає:

- у початковій школі(1-4 класах) – не менше 720 навчальних годин;

-  у базовій середній(5-9 класах) – не менше 890 навчальних годин;

-  у профільній середній(10-12 класах) – не менше 1110 навчальних годин.

Тривалість навчального року для осіб з особливими освітніми потребами може бути подовжена відповідно до індивідуальної програми розвитку дитини.

Тривалість канікул протягом навчального року не може бути меншою 30 календарних днів.

 При визначенні гранично допустимого навантаження учнів ураховано санітарно-гігієнічні норми та нормативну тривалість уроків:

- для 1 класів  - 35 хвилин,

-  для 2-4 класів - 40 хвилин,

для  5-11(12) класів - 45 хвилин.

 Структура та тривалість навчального року, навчального тижня, дня, занять, відпочинку між ними, форми організації освітнього процесу визначаються педагогічною радою закладу загальної середньої освіти у межах часу, передбаченого освітньою програмою.

 Основними формами організації освітнього процесу в початковій школі є різні типи уроків, екскурсії, віртуальні подорожі, спектаклі, квести, які вчитель організує у межах уроку або в позаурочний час. Очікувані результати навчання, окреслені в межах кожної галузі, досяжні, якщо використовувати інтерактивні форми і методи навчання – дослідницькі, інформаційні, мистецькі проекти, сюжетно-рольові ігри, інсценізації, моделювання, ситуаційні вправи, екскурсії, дитяче волонтерство тощо.       Форми організації освітнього процесу можуть уточнюватись та розширюватись у змісті окремих предметів за умови виконання державних вимог Державного стандарту та окремих предметів протягом навчального року. Вибір форм і методів навчання вчитель визначає самостійно, враховуючи конкретні умови роботи, забезпечуючи водночас досягнення конкретних очікуваних результатів, зазначених у навчальних програмах окремих предметів.

Як передбачено статтею 34 Закону України «Про загальну середню освіту», закінчується навчальний рік проведенням підсумкового оцінювання навчальних досягнень учнів усіх класів та державної підсумкової атестації  випускників І ступеня. Перелік предметів державної підсумкової атестації визначається Міністерством освіти і науки України, терміни їх проведення - навчальним закладом.

Тривалість уроків становить у 1 класі – 35 хв, у 2 класі  –  40 хвилин.

1. 8.00 – 8.35                                                         1.  8.00 – 8.40

2. 8.55 – 9.30                                                         2.  8.55 – 9.35

3. 9.50  - 10.25                                                       3.  9.50  - 10.30

4. 10.45 – 11.20                                                     4.  10.45 – 11.30

5. 12.00 – 12.35                                                     5.  12.00 – 12.40

6.  12.55 – 13.35

Навчальні екскурсії та практика учнів  організовуються відповідно до інструктивно-методичного листа Міністерства освіти і науки України від 06.02.2008 № 1/9-61 «Методичні рекомендації щодо організації навчально-виховного процесу під час проведення навчальних екскурсій та навчальної практики учнів загальноосвітніх навчальних закладів» та рішення педради.

   Змістом орієнтовних вимог до оцінювання навчальних досягнень учнів початкової школи є виявлення, вимірювання та оцінювання навчальних досягнень, які структуровані у навчальних програмах, за предметами.

Оцінювання навчальних досягнень учнів здійснюється вербально. Навчальні досягнення здобувачів у 1-2 класах підлягають вербальному, формувальному оцінюванню, у 3-4 – формувальному та підсумковому (бальному) оцінюванню.

Формувальне оцінювання має на меті: підтримати навчальний розвиток дітей; вибудовувати індивідуальну траєкторію їхнього розвитку; діагностувати досягнення на кожному з етапів процесу навчання; вчасно виявляти проблеми й запобігати їх нашаруванню; аналізувати хід реалізації навчальної програми й ухвалювати рішення щодо корегування програми і методів навчання відповідно до індивідуальних потреб дитини; мотивувати прагнення здобути максимально можливі результати; виховувати ціннісні якості особистості, бажання навчатися, не боятися помилок, переконання у власних можливостях і здібностях.

Гранична наповнюваність класів встановлюється відповідно до Закону України "Про загальну середню освіту".

Навчальні плани зорієнтовані на роботу початкової школи за 5-денним навчальними тижнем.

 

 

 

 

 

 

 

Розділ 6. Показники (вимірники) реалізації освітньої програми.

 

 

      Завдання системи внутрішнього забезпечення якості освіти: оновлення методичної бази освітньої діяльності; контроль за виконанням навчальних планів та освітньої програми, якістю знань, умінь і навичок учнів, розробка рекомендацій щодо їх покращення; моніторинг та оптимізація соціально-психологічного середовища закладу освіти.

     Система внутрішнього забезпечення якості складається з наступних компонентів:

якість проведення навчальних занять;

моніторинг досягнення учнями результатів навчання (компетентностей).

Основними видами оцінювання результатів навчання учнів є:

1) формувальне (поточне) оцінювання;

2) підсумкове оцінювання (семестрове та річне);

3) державна підсумкова атестація учнів;

4) зовнішнє незалежне оцінювання.

Інструментарій  для здійснення моніторингу системи внутрішнього забезпечення якості освіти  визначається педагогічною радою і затверджується  окремими    наказами по школі(додаються).   Наслідки проведеної роботи чітко прослідковується при підбитті підсумків шкільних конкурсів «Учень року»,  банку «Обдарованість», складанні портфоліо учнів, моніторингу рівня вихованості.

З метою неперервного відстеження результатів початкової освіти, їх прогнозування та коригування можуть проводитися моніторингові дослідження навчальних досягнень на національному, обласному, районному, шкільному рівнях, а також на рівні окремих класів. Аналіз результатів моніторингу дає можливість відстежувати стан реалізації цілей початкової освіти та вчасно приймати необхідні педагогічні рішення.

Внутрішній контроль здійснюється керівником закладу, заступниками та іншими працівниками у межах виконання своїх функціональних обов’язків. 

Об’єкти та періодичність контролю

1-2  класи

2018р.

2019р.

2020р.

Українська мова

сн

о

т

Літературне читання

сн

о

т

Іноземна мова (англійська мова)

т

сн

о

Математика

т, п

о

т

Я досліджую світ

о

т

сн

Музичне мистецтво

 

 

о

Образотворче мистецтво

 

о

 

Фізична культура

 

сн

 

Інформатика

 

п

 

Варіативна складова

+

+

+

Робота ГПД

+

+

+

Сн – стан навченості

О - оглядовий

Т – тематичний

П - персональний

Класно-узагальнюючий контроль у 1 класі  здійснюється з метою вивчення адаптації першокласників щорічно.

Розділ 7

Програмно-методичне забезпечення освітньої програми

         Для реалізації змісту початкової освіти  та забезпечення його якості,   заклад керується   такою нормативно-правовою базою:

-   законом України «Про освіту», «Про загальну середню освіту»;

-   постановою Кабінету Міністрів України від 21лютого 2018 року №87 «Про затвердження Державного стандарту початкової загальної освіти»;

-   Положенням про загальноосвітній навчальний заклад, затвердженого    постановою Кабінету Міністрів  України від 27 серпня 2010 р. № 778 (зі змінами);

-  Типовою освітньою програмою закладів загальної середньої освіти І ступеня (розроблена під керівництвом Шиян Р.Б.), затвердженою наказом МОН України від 21.03.2018№ 268

-  Орієнтовною програмою здійснення внутрішнього контролю в загальноосвітньому навчальному закладі;

-  Статутом Василівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Каховської районної ради Херсонської області.

 

Перелік навчальних програм

для учнів закладів загальної середньої освіти І ступеня

(затверджені наказом МОН від 21.03.2018 №268)

 

 

з/п

Навчальна дисципліна

Назва   програми

1.

Українська мова

Типова освітня програма для закладів загальної середньої освіти Р.Б.Шиян

2.

Математика

Типова освітня програма для закладів загальної середньої освіти  Р.Б.Шиян

3.

Природознавство

Типова освітня програма для закладів загальної середньої освіти Р.Б.Шиян

4.

Основи здоров’я

Типова освітня програма для закладів загальної середньої освіти Р.Б.Шиян

5

Фізична культура

Типова освітня програма для закладів загальної середньої освіти Р.Б.Шиян

6.

Музичне мистецтво

Типова освітня програма для закладів загальної середньої освіти Р.Б.Шиян

7.

Образотворче мистецтво

Типова освітня програма для закладів загальної середньої освіти Р.Б.Шиян

8

Іноземна мова (англійська)

Типова освітня програма для закладів загальної середньої освіти Р.Б.Шиян